Megan Maxwell Spominčice
Aida, Elsa, Rocio, Shanna in Celine so bile sošolke na mednarodni šoli. Potem so se zaradi poklicnih karier odselile in se oddaljile, dokler jih ni znova povezal zelo pomemben dogodek: Aidina poroka.
Deset let kasneje...
Aida ni več srečna v svojem zakonu. Elsa se sreča z atraktivnim zdravnikom. Rocio kar naprej zavrača vse moške, ker že od malega čaka na prihod super junaka. Shanna zamenja fanta vsakokrat, ko se mora zaradi novinarskega poklica preseliti. Celine je najbolj nesrečna med vsemi, trd in nepopustljiv karakter ji otežuje vse zveze z moškimi.
Spominčice so romantičen, smešen, čuten sodobni roman petih prijateljic iz otroštva, ki iščejo ljubezen svojega življenja.
1
Sladka melodija, ki je prihajala iz radia, je
napolnjevala prostor, medtem ko so se šivilje zelo
trudile z natančnim šivanjem in izdelovanjem oblek,
ki bodo nekega veselega dne sijale kot čisto pravi
dragulji.
Med vsemi urami, ki so jih te ženske preživele skupaj,
so ob številnih priložnostih klepetale o oblekah, ki
so jih nosile princese na svojih porokah. Tako so na
primer mnogokrat razpravljale o obleki, ki jo je naredil
Balenciaga in jo nato za poroko princa Baudouina I.
Belgijskega in Fabiole Belgijske v zadnjem trenutku
spremenil, potem o čudoviti stari čipkasti tančici iz tri metre dolge bruseljske čipke, ki jo je nosila Paola
Belgijska na svoji poroki z Albertom II. Belgijskim.
Zelo rade so se spominjale tudi obleke Beatrix
Nizozemske, ki je bila iz brokatne svile, ali tiste,
ki jo je nosila Sonja, kraljica Norveške, in je bila iz
svile, posute z biseri. Poročno obleko Silvije, kraljice
Švedske, je oblikoval Marc Bohan za Christiana
Diorja iz gladke tkanine v barvi slonovine, čeprav
je bilo tisto, kar je najbolj pritegnilo pozornost
skupine modistk, tanka tančica iz vezene čipke, ki
je bilo darilo princese Sibyle.
V revijah so videle obleko, ki jo je nosila
Maria Teresa na svoji poroki s princem Henrijem
Luksemburškim. Iz naravne svile jo je oblikoval
Balmain, obrobljena je bila s hermelinom, z veliko
tančico iz tila, ki jo je obdajala čipka.
Eleganca, okus, glamur in zavedanje, da
nosi poročno obleko, so se odražale na tudi na
Grace Kelly, monaški princesi, na njeni poroki
s princem Rainerjem. Obleka Grace Kelly je bila
v renesančnem slogu, oblikovala jo je direktorica
oddelka za modo v podjetju Metro, Helen Rose.
Imela je steznik v blagem rožnatem odtenku slonovine, posut z izvezenim cvetjem. Spredaj
se je zapenjala z majhnimi gumbi, obloženimi s
čipko. Krilo je bilo široka krinolina, tančica je bila
obrobljena z roza čipko in posuta z biseri.
V njihovih neskončnih pogovorih nikakor ni
mogla manjkati obleka, ki jo je nosila princesa
Sofija na poroki s Juanom Carlosom I., ki sta
danes španska kralj in kraljica. Obleko je zasnoval
francosko-grški modist Jean Dessés. Prekrita je bila
s tilom iz starinske čipke in okrašena s klekljano
čipko.
Vendar pa ženske nikoli niso pozabile jutra, ko
so med zajtrkovanjem ocvrtega peciva na televiziji
gledale poroko valižanske princese Diane, Lady
Di, s Charlesom. To je bila poroka, ki so jo vsi
označili za poroko stoletja. Njena obleka je bila
deležna številnih kritik. Tako dobrih kot tudi
slabih. Narejena je bila iz tafta iz naravne svile v
naravni barvi slonovine, s starinsko čipko, izvezeno
z biseri ostrig. Celoto je zaokroževalo široko krilo
in ogromni rokavi iz tila in svile, ki je bilo izvezeno
z biseri ostrig. V časopisih in revijah, ki so jih bili polni kioski,
je bilo mogoče vsak teden videti vse tiste obleke,
ki so si jih potem prizadevali izdelati tudi v njihovi
delavnici. Več kot samo ena nevesta je potrkala na
njihova vrata z že izdelano idejo modela obleke, ki
jo je pred tem videla v kakšni reviji. Tista dekleta so
upala, da bodo na dan svoje poroke, na svoj veliki
dan, najlepše neveste na svetu.
»Barbara … Barbara …«
Glas, ki se je zaslišal, je bil Candelin. To je bil ena
izmed šivilj.
»Samo trenutek,« je odgovoril drugi glas s sladkim
tujim naglasom.
Ko je to zaslišala Candela, se je kar sama napotila
proti ženskam, ki so z veliko radovednostjo v očeh
strmele in opazovale vse, kar je bilo razpostavljeno
po vsej trgovini.
»Barbara Pickers vas bo nemudoma postregla,«
jim je rekla z nasmeškom na obrazu. »Če želite,
se lahko, medtem ko čakate, usedete k tej mizi.
Tam boste našle kataloge in revije, v katerih so prikazane in predstavljene prav vse tkanine, ki jih
uporabljamo za ustvarjanje naših kreacij. Bi želele
medtem morda popiti kakšno kavo?«
Stranke, mati in njeni dve hčeri, so bile navdušene
nad Candelino prijaznostjo in so prikimale.
Medtem ko je Candela odšla po kavo, so si stranke
vzele čas in z resničnim občudovanjem pregledovale
kataloge.
To je bila trgovina poročnih oblek, ki je imela
zadaj še šiviljsko delavnico za obleke. Imenovala se
je ‘Barbara Pickers’. Ime trgovine je bilo pravzaprav
ime lastnice, prelepe severnoameriške blondinke s
sladkim naglasom, ki je imela nadvse čudovite in
ekspresivno zelene oči. Že petindvajset let je srečno
živela v Španiji, natančneje v Madridu.
Svojega moža, Juana Silva, računalničarja, je
spoznala, ko je bil na službenem potovanju v San
Diegu. Nekega večera sta se povsem slučajno srečala
v družbi prijateljev. Njuna pogleda sta se srečala
in od tistega trenutka naprej sta bila popolnoma
neločljiva.
|
KIROJA D.O.O. Visoko 31 b SI-1292 IG
ID za DDV: SI87593351
Odgovorna oseba: Irma Kukovič
E-naslov: info@kiroja.si
kiroja.irma@gmail.com, rok.kiroja@gmail.com
Kontakt: 031 397 367
Dostopnost informacij (povzetek zakonodaje)
Ponudnik se zavezuje, da bo kupcu vselej zagotovil naslednje informacije:
a) identiteto podjetja (ime in sedež podjetja, številka registra)
b) kontaktne naslove, ki omogočajo hitro in učinkovito komunikacijo (e-pošta, telefon)
c) bistvene značilnosti blaga oziroma storitev
d) dostopnost izdelkov (vsak izdelek, ki je v ponudbi na spletni strani naj bi bil dostopen v razumljivem roku, v kolikor ni tako, ponudnik kupca obvesti)
e) pogoje dostave izdelka ali izvršitve storitve (način, kraj in rok dostave)
f) vse cene morajo biti jasno in nedvoumno določene in razvidno mora biti prikazano ali že vsebujejo davke in stroške prevoza
g) način plačila in dostave
h) časovno veljavnost ponudbe
i) rok, v katerem je še možno odstopiti od naročila in pogojih za odstop; poleg tega tudi o tem, če in koliko stane kupca vračilo izdelka
j) pojasnjen mora biti postopek ob pritožbi, vključno z vsemi podatki o kontaktni osebi ali službi za stike s kupci
Načini plačila
V spletni trgovini www.kiroja.si ponudnik omogoča naslednje načine plačila:
- po predračunu (plačilo na poslovni TRR odprt pri banki NLB SI56 0201 0026 0538 668
- z gotovino ali bančno (kreditno) kartico (GLS - po povzetju)
Kupec izbere želeno knjigo in jo s klikom na košarico z napisom NAKUP sprosti v košarico, ki omogoča tudi kasnejšo odstranitev knjige, dodajanje ali spremembo količine izbranih knjig. Navodila za nakup so objavljena na spletni strani www.kiroja.si v rubriki košarica.
Takoj po oddanem naročilu boste na svoj e-naslov (ki ga boste navedli v obrazcu za registracijo) prejeli informativni izpis vašega naročila. Ponudnik v obljubljenem roku blago zapakira ter odpošlje.
Pravica do odstopa od nakupa, vračilo blaga
Pri naročilih, sklenjenih na daljavo, ima kupec pravico odstopiti od naročila v15-ih dneh od oddanega naročila, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. O nameravanem vračilu mora kupec pisno obvestiti ponudnika, najkasneje v 15-ih dneh od prejetja knjig, in sicer na kontaktni e-naslov kiroja.irma@gmail.com, knjige pa vrniti v nadaljnjih 15-ih dneh. Strošek, ki bremeni kupca v zvezi z odstopom od naročila, je neposreden strošek vračila blaga (poštnina).
Ker je kupec knjige že prejel pa vendar od naročila odstopi, mora knjige nepoškodovane in v nespremenjeni količini odposlati pošiljatelju po pogojih navedenih v prejšnjem odstavku, razen če je blago uničeno, pokvarjeno, izgubljeno ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv kupec. Ponudnik vrne kupcu kupnino najpozneje v roku 15 dni od prejetja vrnjenih in nepoškodovanih knjig.
V primeru vidne poškodbe embalaže mora biti reklamacija kupca ponudniku ali dostavni službi podana ob prejemu blaga. Kupec takega blaga ni dolžan sprejeti in lahko pošiljko z reklamacijskim zapisnikom zavrne. V primeru, da je paket fizično poškodovan, v njem manjka vsebina, kaže znake odprtja, ali so knjige v paketu poškodovane, kupec pa je tak paket vseeno prevzel, mora kupec sprožiti postopek reklamacije pri Pošti Slovenije, GLS-u ali pri prodajalcu. Če sumite, da je poškodba nastala med dostavo izdelka in jo je povzročila prevozna služba, to storite tako, da paket odnesete na najbližjo pošto ali GLS dostavo v enakem stanju, kot ste ga prejeli (ne da bi karkoli dodali ali odstranili) ter izpolnite reklamacijski zapisnik, nato za dokončno ureditev zadeve poskrbi ponudnik. Skupaj z GLS-om ali Pošto Slovenije bomo poskrbeli, da bo reklamacija rešena v najkrajšem možnem času. Kupcu priporočamo, da paket pred prevzemom pregleda in preveri vsebino v navzočnosti dostavljavca. Ponudnik ni dolžan sprejeti pošiljk, ki so poslane z odkupnino ali pošiljk, ki ne ustrezajo ponudnikovim splošnim pogojem poslovanja.
Reklamacije
Kupec lahko blago reklamira, če blago nima lastnosti, ki jih je prodajalec izrecno obljubil, če je prodajalec poslal napačne knjige, v napačni količini, ali če kako drugače odstopajo od kupčevega naročila. Kupec lahko blago reklamira v 8 dneh od nakupa in zahteva takojšnjo zamenjavo za naročen, brezhiben artikel ali pa v zakonsko določenem roku in pod pogoji za uveljavljanje reklamacije iz naslova stvarne napake. V primeru reklamacije, lahko kupec, v skladu z zakonskimi omejitvami, zahteva zamenjavo artikla, njegovo popravilo ali vračilo kupnine. V slednjem primeru si prodajalec pridržuje pravico, da za čas, ko je kupec blago uporabljal, obračuna najemnino po veljavnem ceniku, vendar največ v znesku za kolikor se je v času uporabe in zaradi uporabe, artiklu zmanjšala tržna vrednost. Kupec lahko blago v reklamacijo vrne tako, da ga prinese osebno ali pa ga na stroške in po vnaprejšnjem dogovoru s ponudnikom vrne po pošti. Pošiljk z odkupnino ne sprejemamo, če se tega s kupcem nismo izrecno dogovorili!
Dostava
Ponudnik mora blago oziroma storitev dostaviti v obljubljenem času. Pogodbeni partner za dostavo pošiljk je GLS Slovenija, vendar si ponudnik pridržuje pravico izbrati drugo dostavno službo, če bo s tem lahko naročilo izpolnil bolj učinkovito.
Varnost in pravica do zasebnosti
Skrbno varujemo vaše podatke pred izgubo, zlorabo, nepooblaščenim dostopom ali razkrivanjem, spreminjanjem ali uničenjem. Podatki so shranjeni v strežnikih, zaščiteni z geslom in z omejenim dostopom. Spletna trgovina www.kiroja.si dobro skrbi za varnost vaših osebnih podatkov in spoštuje vašo izbiro za njihovo nameravano rabo. Uporabnikovi podatki v nobenem primeru ne bodo predani tretji osebi.
Komunikacija
S kupcem sme ponudnik stopiti v stik preko sredstev komunikacij na daljavo le, če temu uporabnik izrecno ne nasprotuje.
Reklamna elektronska sporočila morajo vsebovati naslednje sestavine:
- jasno in nedvoumno morajo biti označena kot reklamna sporočila
- pošiljatelj mora biti jasno razviden
- različne akcije, promocije in druge tržne tehnike, morajo biti označene kot takšne. Prav tako morajo biti jasno določeni pogoji udeležbe v njih.
- željo kupca, da ne prejemajo reklamnih sporočil, je potrebno spoštovati
Odveza odgovornosti
Ponudnik se po svojih najboljših možnostih trudi zagotoviti ažurnost in pravilnost podatkov, ki so objavljeni na njegovih straneh. Kljub temu, pa se lahko lastnosti artiklov, njihova razpoložljivost in cena spremenijo tako hitro, da ponudniku ne uspe pravočasno popraviti podatkov na spletni strani. V takem primeru, bo ponudnik kupca obvestil o spremembah in mu omogočil preklic naročila ali zamenjavo naročenega artikla. Vse fotografije izdelkov so simbolične in ne zagotavljajo lastnosti izdelka.
Pritožbe in spori
- Ponudnik spoštuje veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov.
- Ponudnik je dolžan vzpostaviti učinkovit sistem obravnavanja pritožb in določiti osebo, s katero se, v primeru težav, kupec lahko poveže telefonsko ali po elektronski pošti. Postopek za oddajo pritožb je na voljo na spletnih straneh, enostaven za uporabo in zaupen.
- Ponudnik je dolžan v petih delovnih dneh potrditi, da je prejel pritožbo, sporočiti kupcu, kako dolgo jo bo obravnaval in ga vseskozi obveščati o poteku postopka.
- Ponudnik se zaveda, da je bistvena značilnost kupčevega spora, vsaj kar zadeva sodno reševanje, njegova nesorazmernost med ekonomsko vrednostjo zahtevka in stroški, ki nastanejo pri reševanju samega spora. To je tudi glavna ovira, da kupec ne sproži spora pred sodiščem. Zato si ponudnik prizadeva po svojih najboljših močeh, da se morebitni spori rešijo sporazumno.
Pravno obvestilo
Spletna trgovina www.kiroja.si in vsi podatki, slike in grafika prikazani na spletni strani so zaščiteni z Zakonom o avtorskih pravicah in jih ni dovoljeno reproducirati ali uporabljati, brez predhodnega pisnega dovoljenja.
Cene
Vse cene v spletni trgovini podjetja KIROJA d.o.o. so navedene v EUR in vključujejo davek na dodano vrednost (DDV). Veljajo tiste cene, ki so objavljene v trenutku oddaje naročila. Naročilo kupca je v elektronski obliki shranjeno na strežniku ponudnika (info@kiroja.si).
V primeru, da bi se cena izdelka tekom obdelave naročila spremenila, bo ponudnik kupca o tem predhodno obvestil. V kolikor se kupec z novo ceno ne bo strinjal, lahko zavrne naročilo in o tem pravočasno obvesti ponudnika na naslov: kiroja.irma@gmail.com
Splošni pogoji poslovanja spletne trgovine www.kiroja.si
Splošni pogoji poslovanja spletne trgovine so sestavljeni v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot), s priporočili GZS. Svetujemo vam, da pred uporabo strani spletne trgovine pazljivo preberete pogoje poslovanja. Podjetje KIROJA d.o.o. si pridržuje pravico do spremembe pogojev na spletni strani www.kiroja.si
Kiroja.si je spletna trgovina, ki jo upravlja podjetje KIROJA d.o.o. - v nadaljevanju ponudnik. Ob registraciji, vsak uporabnik spletne trgovine www.kiroja.si postane hkrati tudi član oziroma kupec. Splošni pogoji poslovanja obravnavajo tudi pravice uporabnika ter poslovni odnos med ponudnikom in kupcem.